Zajęcia są prowadzone w formie indywidualnej lub grupowej, a ich przebieg zależy od rodzaju i stopnia zaburzeń, z którymi zmaga się podopieczny. Zajęcia z zakresu dogoterapii oferowane są między innymi dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z różnymi zaburzeniami rozwoju, dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, afazją czy niepełnosprawnością intelektualną. Oferowane zajęcia mogą również przybrać formę zajęć edukacyjnych, które przeznaczone są dla dzieci bez specjalnych potrzeb edukacyjnych, podczas których dzieci uczą sią między innymi bezpiecznego kontaktu z psem, przełamywania lęków, opieki i pielęgnacji nad psem, a także ciekawostek na temat danej rasy. Wszystkie zajęcia prowadzone są w sposób aktywny, gdzie dzieci biorą udział w poszczególnych zabawach i ćwiczeniach. Mają one za zadanie dostarczyć uczestnikom pozytywnego ładunku emocjonalnego, satysfakcji z obcowania z psem, przełamują lęki w kontaktach z otoczeniem, stymulują rozwój zmysłów i postrzegania, pozwalają oderwać się od otaczającej ich rzeczywistości. Z psem łatwiej dziecku nauczyć się czytać, opanować liczenie, doskonalić umiejętności społeczne, kształtować wrażliwość czy rozwijać motorykę dużą i małą, Podczas zajęć edukacyjnych z udziałem psa prowadzone są ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną, rozwijające samodzielność i sprawność ruchową, dokonalące umiejętność liczenia, wspomające umiejętność syntezy i analizy, wspomagające umiejętność klasykacji oraz rozpoznawania i nazywania kolorów, ułatwiające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania, a także ćwiczenia wspomagające rozwój mowy. Pracuję z dwoma psami- Kajtek to dwuletni, mały ”lisek”, pomimo tego, że nie jest psem rasowym, razem ukończyliśmy kurs dogoterapii uzyskując ocenę bardzo dobrą. Uwielbia kontakt z ludźmi i szybko się uczy. Potrafi całą swoją uwagę skupić na przewodniku, kocha pieszczoty i wykonywanie poleceń. Milo to 9 miesięczny szczeniak rasy Berneński Pies Pasterski. Ze względu na nieosiągniętą całkowitą dojrzałość Milo sporadycznie bierze udział w zajęciach, przygotowując się do dalszej pracy. To bardzo towarzyski pies, lubiący kontakt z dziećmi, który potrafi dostosować się do sytuacji.